måndag 5 maj 2008

Off-season rapport och norrlandskoll.

Tystnaden talar sitt tydliga språk..

Nu har det varit tyst i bloggen ett tag. Dels är det off-season dels har jag krigat med en hemtenta och till råga på allt har det varit Sista april. För er som inte är från Uppsala så har jag nu förstått att denna dag inte anses vara så viktig och spännande i den omfattning jag ser på det hela. Sista april är för mig en dag fylld av vårkänslor, värmande sol alternativt regn eller i värsta fall snö, tidig morgon och sen kväll, öldrickande, träffa kompisar man inte sett på länge och framförallt är det en helt underbar dag då man bara kan släppa allt och ha roligt!

I Falun där jag befinner mig var vi inte ens lediga på sista april i år. Dessutom fick vi en hemtenta dagarna innan som ska in nu på onsdag. Skandal! Gör om gör rätt!

--

Vad har hänt på innebandyfronten då? En hel del vill jag lova.

Bland annat så har det i helgen spelats en cup som heter Viking Line här i Falun. Tydligen en relativt stor cup med ett antal lag, hur många det var vet jag inte då det inte framgår av VL:s hemsida. Fick en förfrågan att vara med i ett lag men stukade foten förra helgen när jag lirade plast. Var upp och kikade på några matcher i helgen. En kul turnering med en massa människor från hela Sverige och världen. Ett klart imponerande arrangemang som för mig var något nytt.

I övrigt så möttes Norges och Sveriges herrlandslag i en träningsmatch i helgen. Sverige lekte hem segern om man ska tro matchsiffrorna och de brukar sällan ljuga. En falubekanting gjorde debut, nämligen Jonas Adriansson. Andreas Johansson deltog också i matchen som vanns av Sverige med förkrossande 11-3. Återigen tråkigt att man inte livesänder landskamperna, således en liten känga till alla tv-bolagen ute i Sverige. Tror TV 4 Sport hade kunnat göra ett bra arrangemang av det hela.

Kameravinkelns vara på kortsidan eller ej har inte diskuterats på länge. Hmm.. är fortfarande själv kluven till att ha den på kortsidan under större delen av matcherna. Skulle dock kunna tänka mig en blandning av kort- och långsida under matcherna med lite mer fokus på långsida kameran. Kan det vara något?

Läste på Innebandymaggets hemsida att Örnsköldsvik IB:s Benny ”Bräcke” Westin är klar för en norsk topp klubb. Grymt kul för honom och för klubben som får en grymt bra spelare. Vad gäller Övik så händer det en hel del på herrsidan verkar det som. Jimmy ”Limmet” Lundin drar till Stockholm och bildar en tränartrojka med ett par gamla innebandyrävar i Capeiro. På Limmet låter det som att de har nåt stort på gång därnere. Väntar med spänning på kommande säsong. I Limmets frånvaro har nu El Capitano Björn Jansson tagit över bloggandet på hemsidan. Björta är en skön snubbe med näsa för poker och är en person som sällan brusar upp. Hur det blir med Fredrik Altelind, Gunnar Domeij och resten av grabbarna ”där uppe” vet jag inte. Men om de fortsätter tappa spelare så kommer de få det tungt i nästa års upplaga av div 1 norra.

För egen del lutar det åt att det återigen blir division 1 spel kommande säsong. Räknar med att det blir klart i dagarna. Vore kul att få komma tillbaks till Övik och spela i nya hallen. Dessutom är det alltid kul att få stångas lite med Fritte framför kassen. Om inte så kan det bli att jag tar steget in i tränarvärlden på ett eller annat sätt. Den som lever får se.

Nu ska jag ut och njuta av kvällssolen på balkongen en stund och passa på att njuta av livet. Man får passa på medan det ges tid innan man får nya uppgifter i skolan.

Glöm dina bekymmer, imorgon kommer det nya. (Tänkvärt ordspråk från en serie på SVT)

Morsning!

//Pelle

Inga kommentarer: