tisdag 20 maj 2008

På innebandyfronten intet nytt.

För 2 dagar sen SNÖADE det i Falun, hur sjukt är inte det? Det är 20 Maj idag och om snart en månad är det Midsommar, ska man behöva sitta i en skoteroverall och dricka snaps och äta sill måntro. Jag får mer och mer en känsla av att vårat klimat inte är som det borde vara och att det bara är en tidsfråga tills vi i Sverige får ett klimat som kommer vara snarlikt året om. Alltså inga direkt årstider utan mest ett jämt väder, typ Englandsväder. Med andra ord mindre bra väder året om.

Läste idag på Öviks hemsida att deras kapten och bloggare Björn Jansson funderar på att varva ned i div. 1000. Om det blir så hävdar jag att det år årets värvning inom innebandyn, utan konkurrens. Jag har haft äran att spela med Björta en sässong och det är väl först efteråt man insett hur j-a bra han var. Hans räckvidd var enorm. Han kunde stå på mittplan och slå klubban i långsidan på bägge sidorna så ingen spelare kunde någonsin ta sig förbi honom och om det hände så kom det alltid ut ett krokben. Han sköt dragskott lika hårt som min idol Kennet Kennholth skjuter slagskott, då kan ni som vet vem Kennholth är förstå hur hårt Björta skjuter. Detta kryddat med ett grymt spelsinne gör Björn till en av de allra bästa spelarna jag spelat med i mitt liv. (Om du nu läser det här Björta antar jag att du skrattar gott och får lite egoboost sånt är alltid bra, du är även en vass jävel på poker men det är en annan historia som vi tar en annan gång.)

I IBK Dalen verkar inte allt vara frid och fröjd. Men borde man inte lösa sånt här internt och inte gå till pressen och skvallra. Det är ju ändå vuxna människor det handlar om.

IBF Faluns trupp ser enligt mig oerhört tunn ut i dagsläget. Om det inte ska bli kvalspel nästa år bör man nog värva in minst en klassback och gärna någon fw som är äldre än 20 år (inget ont om junisar men jag tror en etablerad spelare vore bra för laget). Hasselberg verkar vara på väg bort och att Egebrandt gått till gnägget gör att det ser lite tunt ut på backen. Kanske får äntligen Johan Asmus en ärlig chans att visa vad han går för i år.

Nu dök T.B upp och det är dags att umgås lite.

Over and out.

//Pelle

Inga kommentarer: