måndag 21 april 2008

Finaklart och vårväder!

Morsning korsning!

Idag var det verkligen vår i luften. Det är grönt ute, solen skiner och man känner att våren är på ingående. Men som jag sagt förut så vågar jag inte ropa hej förens efter sista april. Dock kommer jag njuta av varje sekund av det härliga vädret när tillfälle ges.

Så vad händer inom plastbandyn då?

Finalerna är avklarade och Warberg och IKSU står som segrare. Rättvist eller inte ids jag inte diskutera kring men att vinna på straffar är för mig som att vinna på lotto..

En annan sak som verkar vara ett hett diskussionsämne är huruvida finalerna ska spelas som idag, en direkt avgörande final eller om man finalen ska avgöras i en matchserie om flera matcher. Vad ska man nu tycka om det här då måntro?

En direkt avgörande final är enligt mig fel på ett sätt och rätt på ett sätt. Det är åt skogen för att det bara handlar om dagsform och om tur. En matchserie ger en mer rättvis bild av vilket lag som är bäst. Om finalen ska fortsätta avgöras med endast en match kan man lika gärna avgöra kvarts och semi-finalerna med en match med.

Det som talar för en match är den enorma publiciteten innebandyn får en (flera) gång om året. Hela helgen går i innebandyns tecken. Alla snackar innebandy. Men det är också det som är problemet (Eller det är ju faktiskt egentligen inget problem utan endast positivt) enligt mig. Det blir som med julen. När det är jul så är alla inne i det. Sen faller det i glömska tills nästa år. Det känns lite som så med innebandyfinalerna med.. Sporten faller till viss del i glömska under serielunken och det snackas inte så himla mycket om den hos gemene man. För att sporten ska bli riktigt stor krävs det ännu mera mediaplats än vad som idag ges. Visst har sporten fått mer plats i media för varje år som går men det är ändå enligt mig långt kvar innan vi ens är i närheten av fotbollen och ishockeyn som är de sporterna jag anser att innebandyn inom framtiden måste kunna jämföras mot. Är jag helt fel ute?

Jag har dock inget rakt och enkelt svar på hur man löser det här. Men jag klurar på det och det kommer komma ett inlägg om detta ämne senare.

Men som sagt var grattis Warberg och IKSU till respektive guldmedalj!

Second place is the first looser.. glöm aldrig det!

Roger över, roger ut!

//Pelle

Inga kommentarer: