torsdag 29 maj 2008

Tebaks från Kanothajk!

Äntligen hemma på fastlandet igen efter 3 dagars kanothajkande. Borta bra men hemma bäst, så är det. kort sammanfattat kan man säga att paddla kanot (kandensare) med en satans massa packning kan avra både grymt kul och avslappnande (som när det blåser lite lätt medvind och man kan ligga och fispaddla och samtidigt njuta av livet) eller rent ut sagt ett djävulstyg (När man ska lyfta dem som i Svärdsjö, eller när det blåser motvind och det är vågigt). Solen har gjort sitt, har en skaplig bondbränna och huden som vart i solen svider något djävulskt. Hur som helst så har det vart riktigt roligt och en kul och spännande upplevelse jag gärna gör om. Måste tilläggas att bra väder är a och o för att en sån här tur ska vara rolig och det bra väder hade vi i massor!

När vi kommer hem är det första vi möts av en lärare som ber oss att titta in på fronter (som är en web-plats där alla nyheter/uppgifter om kursen läggs ut) för där finns 3 nya uppgifter att göra. Skönt att terminen snart är slut!

Nej nu ska jag ut i solen och njuta lite och vänta på att min handledare på den skolan jag har praktik på ska ringa så jag styra upp en av de där satans 3 uppgifterna.

Ingen innebandy idag, varför? Det är ju Off-season got damn it.

Dagens citat stod en polare till mig för i helgen då vi pratade om brudar, han sade följande tänkvärda ord på frågan om hur han var som person och hur han såg på det här med tjejer och så:

- Jag är som potatis, jag passar till allt!

//Pelle

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kidsen gilla att vara ute, men skärgården sög så dom somnade som små barn sen på hemresan, skönt att dom kan hitta lugnet emellanåt...

Anonym sa...

Det kan jag tänka mig, är rätt lugnt och skönt hemmavid såhär års. Kan dessutom tänka mig att grabbar i tonåren inte uppskattar att få besöka "landet" och få lära sig uppskatta det lugna fridfulla, men var lugn det kommer en tid för det med.