onsdag 16 december 2009

Slutspurt..

Morsning!

Tillbaks i Falun efter en underbar helg i Sälen, Tandådalen. Underbara vänner gjorde denna resa oförglömlig. Har haft sjukt kul och skulle mer än gärna göra om denna resa, inget snack! Såhär mitt i veckan börjar man äntligen repa sig och komma in i rutinerna igen. Sitter och krigar med min C-uppsats i Idrott 3-kursen. Den går sakta men säkert framåt.

Drar hem till Öregrund för julfirande på fredag, men först väntar derby mot IBF Falun ungdom. Ett lag där jag tidigare spelat och även vart kapten. Klart intressant möte. Jag hoppas och tror att IBF skickar sina Elit spelare, men det är inte bekräftat än. Alltid roligare att möta bättre spelare. För då måste man själv höja sig det där lilla extra och det är då det är som roligast att lira innebandy anser jag..

Som "ordinare" spelare i IBF Falun Ungdom skulle jag kanske känna lite annorlunda. Tänk er själva att träna 3 dgr i veckan och sen när det vankas roliga matcher som ett derby mot grannbyn så får man inte spela för Elitspelarna ska lira.. hm.. lurigt det där med att ha flera lag inom föreningen som man kan flytta spelare emellan.. har min åsikt klar om det där men det tänker jag inte ta upp här och nu. Ser fram emot en rolig match som förhoppningsvis bjuder publiken på både spänning och dramatik in i det sista.

--

De svenska damerna vann VM guld i helgen som var. Hatten av! Gratulerar till segern som tydligen ska ha vart välförtjänt. Såg all star team uttagningen efteråt, hur kan inte Hanna Pettersson kommit med. Hon är en av de bästa målvakterna jag tränat med.. minst lika bra som vissa målvakter i SSL anser jag..

--

GGIK har värvat den gamla världsmästarkeepern Niclas Lärnväg. Intressant. Såg Mora - Gävle för ett tag sen. En bra målvakt är aldrig fel men man kanske borde värva in nån eller några klassbackar istället?

En annan comeback som i alla fall jag lyfte på ögonen åt var att Mattias "Bult" Larsson årsdebut inom kort, dessutom som forward. Spännande! Om han är lika bra som när han spelare sist är han en världsspelare som kommer göra Warberg ett eller par snäpp bättre.

--

Nu ska jag återgå till mina studier igen, lär bli sittande här halva natten känns det som. Bara o kriga på. Snart jul, då får man vila upp sig!

Morsning

//Pelle

2 kommentarer:

Steniglashus sa...

Tror Borlänge uppfann detta med att flytta om spelare redan förra året för att klara sig kvar i visst serie spel.... MEN då gick det bra att göra så....Men visst är det orättvist när man själv straffas....

Pelle sa...

Jag håller med dig till fullo. Det var inte ok. Det är inget jag står bakom. Det är inte bra för sporten.

Kommer nog ett inlägg om mina tankar kring det här med att flytat spelare mellan lagen i helgen.

Men som sagt var, det är absolut inget jag står bakom.

//Pelle