torsdag 3 december 2009

Trött, inte ett dugg... pigg som satan!

God kväll!

Har precis satt mig ner i soffan och tagit mig en smörgås efter dagens träning i Maserhallen, Borlänge. Vår eminenta tränare Carpen verkar tycka att vi är dåligt tränade varpå han efter lite jogginguppvärmning och skött på målvakterna ber oss att lägga ifrån oss klubborna. Då har det gått en kvart av dagens träning och det återstår ungerfär en timme..

..vi såg aldrig röken av våra klubbor förens träning var till ända. I vanliga fall avskyr jag den här sortens träningar. Men idag var det faktiskt roligt måste jag erkänna. Vi körde skiten ur oss och det med mycket skratt och en del dumma idéer från Cap Mackan gjorde att vi orkade fysa hela passet. Det känns bra såhär efteråt, men undrar hur det kommer kännas imorn!?

Hoppas jag inte kommer ha alltför ont då jag har tid för handledning kl 08:00 imornbitti uppe å Högskolan. det är minusgrader ute vilket innebär att låset på cykeln förmodligen kommer att strejka.. så jag kommer förmodligen få knalla, men att få starta helgen med en morgonpromenad på en halvtimme är inte fy skam! Fredagar är min absoluta favoritdag.. inget snack.

--

Var till Mora igår och såg toppmötet mellan KAIS Mora - GGIK. Vilken match vi i publiken fick se! Mål till höger och vänster (15-8), fina kombinationer om vartannat, snabba kvicka spelvändningar och ett imponerande uppoffrande spel från junisarna i KAIS Mora. Ibland såg GGIK spelarna ut som statyer när hemmalaget drog upp på tempot. Men det var först i andra perren som hemmalaget visade vilken klass de besitter. Innan dess var det helt klart GGIK:s match. Johan "Chippen" Andersson var grym. Hasselberg på backen likaså. Men något hände efter att GGIK tagit ledningen med 6-2. Då svarade Mora med att göra 6 raka mål.

Jag fattade knappt vad som hände. Inte GGIK heller såg det ut som på planen. Dock stot det 8-8 en bit in på tredje perren. Men Mora drog upp tempot och GGIK orkade inte riktigt stå emot i sista då man gick på få spelare meda Mora rullade runt på tre linor som alla var, i mitt tycke, lika bra. Hatten av för Mora denna kväll. Särskilt för nr 10 Bobby Edberg, vilken lirare.. han kommer spela i SSL inom 2 år, inget snack.

Det som kanske imponerade mest på mig var Moras jämnhet. Alla spelarna kändes lika bra. En sak som säger en hel del om det är att jag först i mitten av tredje märkte att man bytt ut 2/5 delar av första linan och ersatt dem med nya killar. Imponerande minst sagt.

GGIK går på för få folk för att man ska orka vinna den här serien i år. Tyvärr. Jag hade mer än gärna velat sett ett Gävlelag i SSL. De verkar ha ekonomin och intresset i stan är relativt stort som jag förstått det. KAIS Mora i SSL...hmm.. ja kankse inte riktigt ännu. Jag tror inte laget skulle räcka till riktigt ännu. Men inom ett par år, javisst!

--

Storvreta ångar på i SSL och vann över IBF Falun med 7-4. Det stod 5-4 långt in i tredje vilket tyder på att IBF verkar ha fått ordning på grejerna och att man spelar jämt med ett lag som tippas som en guldkandidat bådar gott för framtiden. Det andra uppsalalaget Sirius tog en viktig vinst mot Järfälla och således avståndet ner till dem samtidigt som man nu är uppe på en slutspelsplats, visserligen med ett par matcher mer spelade än de som ligger bakom men ändå!

--

Nu orkar jag inte skriva mer idag, trött i armarna sen träningen. Kul att vara igång igen då jag tränat 3-4 ggr de senaste 2 månaderna pga skada. Nu är det bara tuta och köra nästa vecka. veckan därpå möter vi IBF Falun hemma, undrar om de kommer med sitt SSL lag eller om de vågar möta oss med sitt ordinarie lag.. det spelar ingen roll vi kommer kriga på som vanligt och aldrig ge oss. Det är vår styrka i år.

Morsning korsning!

//Pelle

Inga kommentarer: