onsdag 19 november 2008

Två SSL matcher på två dagar..

Morsning!

Idag kom snön till Falun, får se om den ligger kvar imorn när jag drar upp persiennerna. Snö är ok så länge det är kallt men ogillar den blöta varianten av den, ni vet den där som sen blir livsfarlig när den fryser på. Ytan blir ojämn och livsfarlig. På ett sätt är det tur att man inte är gammal och stapplig och man riskerar att bryta både det ena och det andra ifall man skulle drutta på skalle. Å andra sidan har "gammfolket" fördelen av att ha ett fordon att hålla sig i när de är ute och knallar.

---

Var och såg IBF Falun - Capeiro häromdagen. Capeiro var överlägsna. IBF Falun gick inte riktigt att känna igen. Det kändes redan på uppvärmningen att det inte var någon taggning. När matchen sen drog igång var det knäpptyst på planen, jag hörde i alla fall inget snack. Sedan att IBF Falun bjöd på de två första målen är väl inget att säga om. Trist för Theo som fick starta i målet för hemmalaget. Inget mer att säga om den matchen än att jag hoppas IBF Falun hittar tillbaks till ett vägvinande spel illa kvickt annars blir det inget slutspel i år. Jag är övertygad om att de kommer göra det, men det finns lite att jobba på om man säger så. Matte Carlgren kom in från bänken och bidrog med lite vilja, likaså fick Rehn komma in och det kändes lite stabilare. I övrigt var det rätt slätstruket i hemmalaget. Intressant att se att en spelare som R. Hyvärinen låter sig psykas sönder av redan nämnde Carlgren vid ställningen 1-9. Där tycker jag Caggen ska ha en eloge och Rickie ska skämmas lite, nu var det ingen risk att IBF Falun skulle vända matchen men nästa gång kanske det står 4-3 och samma sak händer.

Fick även en pratstund med Limmet innan och efter matchen. Däremellan hade vi sms kontakt. jag skickde ett sms i andra perioden där jag skrev nåt om att

- Ni är ju helt överlägsna, Falun skapar ingenting. Ser bra ut för er!

Jag fick tillbaka.

- Vi är kiss!

Skönt med tränare som ställer krav.

---

I måndags såg jag Dalen - Pixbo på tv:n. Dalen var bra, inget snack om saken men ändå så var matchen ruskigt jämn. Många fina mål bjöds man på hemma i tv-soffan hos T.B. Henrik Qvist såg sådär nonchalant ut som bara han kan göra, visst han är bra.. men ibland är han inte bra.. om en sån spelare som han skulle prestera det bästa han kunde i varje byte så skulle Pixbo kunna dominera matcherna på ett helt annat sätt än vad man gjorde. Tycker även D. Dahl var helt ok i de bakre regionerna tillsammans med den lite runde och gode M. Östholm tidigare Sundsvall. Dahls bakhand knack i borte krysset var snyggt, likaså Hofbauers dribbling och lyftning upp i taket. Det var ett axplock av de snygga målen man bjöds på som tittare. Kul!

Kom att tänka på en kul kommentar om Dalen, minns inte vart jag hört den. Men det går ut på att det var någon som kommenterade att Dalen alltid kör så himla lång försässong. Tror det var en spelare i ett annat lag i SSL som sa följande

- Ja det är väl inte så konstigt att de (Läs Dalen) altid har så lång försässong, det blir så när man åker ut i kvarten varje år!

Det är humor på hög nivå det..

---

Vi i IBF Borlänge tog ytterligare en skalp i lördags då vi vann mot jumbon Alfta med 3-1. Så länge jag har spelat i IBF så har jag aldrig vart med om att släppa in endast ett mål, inte heller att vi bara gjort 3 framåt.. trots att Super-Ted var med denna dag. Nömnas bör också att Alftas målis var riktigt, riktigt bra. Han tog allt vi sköt i bröstet. En bra målvakt sitter rätt i målet och tar skotten i bröstet, han behöver inte flaxa runt som en clown i målet. Skulle inte förvåna mig om IBF Falun kommer ringa han någon dag! Eller vad säger du Z?

Hubbe skadade nyckelbenet när man blev överkörd på mittplanen, han ör nu opererad och redo för spel om sisådär 10 veckor. Mycket tråkigt för honom och för laget som nu tappar en bra lagspelare och en antal indianare =)

Krya på dig Hubbe!

---

Fick FM 2009 häromdagen, tog ett par dagar innan jag fick igång det med T.B:s kod och inte min. Det e för dåligt som Stenne skulle sagt. Föresten här följer en historia om denne levande legendar. Vi var och såg IBF Falun - Jönköping tror jag det var. Efter matchen när vi är på väg till bilarna så ser Stenne en brud och kommenterar henne självklart, i positivt ordalag. Vi går och sätter oss i bilen och ska köra ut från parkeringen och då ser han att tjejen precis kliver in i en bil och säger den redan klassiska kommentaren

- Följ efter den där bilen!!!

Vi andra började såklart asgarva och Stenne hade än en gång förgyllt vår vardag genom att bara vara som han är.

---

Nu blir det till att följa Holland - Sverige via.. ja just det.. jag har ju inte kanalen.. så det får bli text tv. Kul!. Not..



//Pelle


1 kommentar:

Anonym sa...

jag säger: jag har ingen aning om han var bra eller inte. Har mest koll på utelirarna :P // Az