tisdag 16 september 2008

Kvickt och snabbt...

Mors!

Var ett tag sen jag skrev nu. Det beror på att jag haft ruggigt mycket att stå i. Dels i skolan dels så har vi tränat och spelat cup, dock inte jag som vart krasslig på slutet.

SSL har dragit igång, mycket roligt. Falun knep en poäng uppe i Umeå mot Dalen, kunde lika gärna varit fler poäng men en poäng får ändå anses godkänt. Inte många lag som kommer ta poäng där uppe i år. Hörde för övrigt att Thomas Brottman är tillbaks i ledarstaben, kul! Lite smolk i bägaren var att Kimmy Dalbjer nu valt att ta en time out på obestämd tid. Detta bådar inte gott. Jag undrar hur det är i laget, aldrig bra att behäva byta tränare fram o tillbaks oavsett om de tillhör staben sedan tidigare eller inte. Jag föredrar kontinuitet. Se på mitt Kära Totttenham Hotspurs, när ska de egentligen lyckas? Inte i år heller som det ser ut. Något drastiskt måste hände på WHL annars möter vi snart forna storlag som QPR, Southampton eller annat valfritt långbollstjongade div 1 lag. Nog talat om det för ett tag.

--

Seriepremiär i helgen mot mitt gamla lag Hagunda IF. Ett riktigt bra lag med en spännade mix av gammalt (Jon Åsberg, ja Jon du är snart 30) och ungt och hungrigt (typ resten av laget). Det är ett lag som kan spela och tänka innebandy på samma gång i kombination med en mycket kompetent ledare i finnen Marco Palosari. Dock har de tappat sin kanske allra bästa spelare sedan föra sässongen och jag tänker inte på mig själv denna gång, utan å målvakten och den glade Åhrberg som gått till Sirius. Om förra årets andremålvakt Max pallar trycket i en hel serie återstår att se. Dock stod han när vi slog Runsten borta och han är grym talang så han har alla möjligheter i världen att se till att Hagunda tar klivet upp i ettan genom att spika igen kassen.

Vad kan man säga om oss i Borlänge IBF då? Jo, vi är ett gäng spelare i den bästa av alla åldrar. Junisarna finns men de är få. Årets trupp består av många spännande nyförvärv och om Lunken kommer ner och visar upp sig och sedan blir med och spelar så har vi ett riktigt bra lag på pappret. Vi kan lika gärna komma i toppen som botten av årets serie, allt beror på oss själva!

Till helgen kommer det att bli storpublik i Maserhallen så se till att masa (Ett litet Per Nordström skämt där) er dit på lördag. Det kommer att bjudas på en riktigt bra match mellan två riktigt bra lag. Nedsläpp kl 15.00!

Nu måste jag plugga igen och sen ringa mamma och be henne sy gardiner. Så kan det vara ibland!

//Pelle

Inga kommentarer: