lördag 6 september 2008

Lördag = Återhämtningsdag

Naturen i fjällen är något utöver det vardagliga. Egentligen är det ingenting som stör däruppe på bergen bland molnen och dimman. Ingen mobiltelefon som ringer, inget internet vilket gör att man har noll koll på innebandyn i Sverige, jag tror ni hajar. Att vara i fjällen ÄR otroligt avkopplande och helt underbanrt. För att inte tala om vattnet i bäckarna... mmm mumma!

Förra veckan befann jag mig i Grövelsjön tillsammans med klassen. Vi vandrade och bodde i tält i 5 dagar. De två första dagarna spenderade vi tillsammans hela klassen men de tre sista dagarna fick man inom basgrupperna (En liten mindre grupp om 4-5 personer) bestäma en tur på egen hand. Det vart en upplevelse utöver det vanliga även om det kan vara jobbigt och slitigt emellanåt, som när vi bestämde oss för att vandra utanför leden in i Norge. Om någon mot all förmodan bestämmer sig för att göra samma rutt d.v.s gå på östersidan om Grövelsjön i skogen och upp på fjällkammen in i Norge och hittar ett par gröna vantar så kanske ni kan ta med er dem hem och sen slänga iväg ett mail.. tappade mina i samband med att jag vadade över en bäck..

Regnet öste ner mest hela tiden, fördelen med detta var att man fick testa utrustningen på allvar. Ryggsäcken visade sig vara ett bra inköp likaså regnkläderna. Torra kläder och framförallt torra fötter är A och O när man vandrar fjällen. Detta lyckades jag med då farsans Meindl kängor höll torrt, tack för lånet pappa! På det hela taget var det en lyckad vecka och

--

Tillbaks i vardagen så läser man att Norges svenske förbundskapten fått sparken. Jag surfade in på maggets hemsida för att läsa om orsaken. Om det som står där om att spelare som blivit kallade till landslaget inte hört av sig och inte dykt upp samt "problemen" med alkoholkonsumtionen i samband med landslagssamlingar (Det tolkar jag som att man inte druckit 2-3 öl utan betydligt mer annars skulle det inte kommit på tal) så är något åt h-e. Mest förvånad med den här historien är att Mattias Ringwall inte sagt upp sig själv..

--

Match imorgon mot ytterligare ett Division 1 lag, denna gång är det Alba som står på tur. Kul att få möta bättre lag, då måste man hela tiden spela på topp och hela tiden göra sitt allra allra bästa och det är precis så jag vill ha det. Jag ser framemot matchen och är otroligt glad åt att jag håller på med en inomhussport då jag ser att det inte är många plusgrader ute och regn..

Tydligen klart med klubbsponsor med, det blir Jolly. Har ingen koll alls på deras sortiment. Någon som har nåt tips på sticka? Har sedan flera år tillbaks spelat med Fat Pipe, känns lite halvkonstigt att behöva byta.. *snyft*

Nu är det strax dags för Fotboll, Sverige möter nåt lag som tydligen är bra på hemmaplan och har slitiga omklädningsrum. Vilka det är? Läste det i AB men har redan glömt bort det. Självklart vinner Sverige eftersom jag spikat dem på veckans stryktipsrad. Ny uppställning dagen till ära, återstår att se om det är flipp eller flopp.

Morsning

Pelle

1 kommentar:

Anonym sa...

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/england/article3324761.ab


GO Spurs !!!