söndag 17 oktober 2010

Lite tankar om SSL plast i Falun...

Morsning!

Söndag. Bra eller anus, välj själv. Jag väljer det första. Vissa har söndagsångest antingen efter lördagens härjande eller måndags kommande jobb. Jag har ingetdera. Njuter av livet och tar saker som det kommer. Livet är för kort för att gå runt och oroa sig. Allting ordnar sig!

Kikade på en film som heter Salt igår, Angelina Jolie spelar nån form av USA agent. Helt ok. Därefter spanade jag in Wolfmen, inte lika bra. Spårade ur så det stod härliga till. Ogillar sånna filmer.

Undrar vad man ska se för film härnäst? Avatar ligger och väntar på datorn.. men har inte orkat kika på den än. Måste komma in i det rätta moodet för att se den har jag på känn. Så den får vila en stund till.

Imorn väntar läsning av nån facklitteratur på engelska om religion, om jag ser framemot det? Njae, inte direkt men heller inget jag lägger så stor vikt vid just nu eftersom det är.. ja just det.. söndag.. som är lika med vilodag enligt bibeln om man nu väljer att tro på det.. fast det kan i och för sig vara en vilodag för vem som helst, allt beror på vad man gör det till.

---

Var och kikade på IBF Falun - Umeå City idag. På förhand trodde jag att IBF Falun äntligen skulle få möta ett lag som man skulle kunna spela ut med alla de tekniskt skickliga spelarna man har men då hade jag inte räknat med att Gunnar Domeij skulle dominera sönder FK Arena på ett sätt jag sällan sett en målvakt göra.

IBF Falun ställde upp med tre hela femmor och i mitt tycke en hel jädrans massa bra innebandyspelare. Men tji fick dem. Umeå City spelade ett disciplinerat försvars och anfalls spel som gjorde att IBF Falun inte kom någontans mer än ut i offensiva hörn. Men där gör man som ni alla vet inga mål. Umeå City styrde gång på gång ut Faluspelarna mot sargen och hörnen och när det väl slank igenom ett skott eller två så stod "Gugge" i vägen..

Hatten av för Umeå City som vann med 6-2 utan kanske deras bästa spelare Mats Jonsson som tidigare representerat just Falun.

Jag undrar vad "Lunken" har för ess i rockärmen framöver. Han har ett lag med otroligt stor potential och skicklighet. Frågan är om laget kanske är för skickliga? Eller föresten, kan man verkligen vara "för skicklig"?

Nästa match är i alla fall Andreas Johansson tillbaks i laget. Det tror jag är bra för laget även om han inte ska ses som någon räddare från ovan. Än så länge är det ingen kris i laget men med det spelarmaterial man har så anser jag att man måste prestera bättre innebandy på hemmaplan än det jag hittils sett. Bortaspelet verkar fungera bra men hemma måste man bli bättre, mycket bättre. Men säsongen är lång så jag är lugn. Det kommer bli bättre, var så säkra.

--

Storvreta förlorade mot nykomligen Linköping idag, 7-3. I mina ögon lite utav en skräll då jag trodde spelarna fattat efter den senaste hemmaförlusten mot Dalen att det är dags att börja ta i och göra jobbet för att man ska kunna vinna matcher i världens bästa innebandyliga, SSL. Men ickesanicke. Men som sagt var säsongen är lång. Storvreta kommer resa sig och spela final till våren igen. Så till vida man inte är mätta på guld som typ Modo var i Elitserien i hockey för ett par år sedan? Gör om gör rätt Vreta!
--

Warberg körde över Sirius. Inget att snacka om. 3-12 säger allt.

--

Daniel Dalbjer väljer att ta en timeout från Capeiro Täby. Trist för Daniel, tråkigt för Capeiro och rackarns för oss i publiken som inte får se denna "Dr Jekyll och Mr Hyde" på planen framöver såvida vi inte kikar på div 1000 plast i sthlmsområdet där rykter säger att han ska lira med sina polare i nåt lag. Att han inte går till Balrog?

--

Läste för första gången Peter Fischerströms blogg häromdagen. Märks att han är lärare på mer än ett sätt. Kul och intressant blogg. Hatten av. Bloggen kan ni finna här.

--

Så till de lite lägre divisionerna. Vi (IBF Borlänge) spelade sen kvällsmatch borta mot Hagfors i värmlandsskogarna i fredagskväll inför fullsatta läktare. Kul med mycket folk. Dock verkade de inte så innebandykunniga utan skrek på allt som blåstes emot hemmalaget. Vi förlorade en hawaimatch med 14-12 eller nåt liknande. Vill ni se mycket mål kom och titta på IBF Borlänge.

Det var min första seriematch för säsongen, kul som tusan att vara tillbaks i spelet vi alla älskar.

--

Världensbästa Tottenham Hotspurs tog en efterlängtad derbyseger mot Fulham i lördags. Jag är nöjd över vinsten men orolig över Ledley Kings skada. Ryktet gör gällande att killen sitter och trampar på en cykel i veckorna på grund av att hans knän inte pallar med den ordinarie träningen samtidigt som han spelar PL och CL fotboll mot de allra bästa. Vad säger man. Världsklass?

--

Nu ska jag umgås med Charlie, Alan och Jake en sväng.

På återseende.

//Pelle

Inga kommentarer: