onsdag 16 april 2008

Upprörd är bara förnamnet!

Morsning!

Det har vart tyst i bloggen nu ett tag. Detta beror på att jag har haft fullt upp med skolan och annat. Veckorna rullar på och utan att man egentligen tänker på det så är det snart ta mig tusan vår, härligt! Dock så väntar jag till efter sista april innan jag tar ett vårskutt och firar in våren då jag vart med förut och vart med om snöfall… har för mig att det snöat en bit in i maj nåt år.

Huah!!

Denna vecka är det finalvecka i innebandyn. Kul! Det är de fyra bästa lagen i Sverige som gör upp om guldet på herr och damsidan. I damfinalen är det Stockholm mot Norrland. Där hoppas jag faktiskt på Balrog vinst då IKSU redan har en massa guld. I herrfinalen så skiter jag i vilket. Gnägget verkar heta men orkar inte med vissa av deras spelare och deras attityd. Dock så anser jag att det var helt rättvist att de slog ut Täby, som de dessutom pissade på i sista semifinalen. Det snack som man hörde på tv:n och hånandet och grisandet från Täbyspelarna var inte värdig innebandyn och därför anser jag att det var riktigt j-a skönt att slippa det där förortsgänget i finalen. Även om de stundtals lirar kul innebandy så… näää. Gnägget har också ett gäng puckon men jag är ett stort fan av Conny W. Han är enligt mig en bättre spelare än M.Svensson , Warberg som fick priset årets spelare, Grattis! Han spelar för övrigt i motståndarlaget till Gnägget i finalen på lördag. Tråkwarberg är Sveriges bästa lag enligt mig, det är inget snack. De har sylvassa kontringar och de är helt enkelt bäst. Men hur kul är de egentligen att titta på en innebandymatch där två lag ställer upp och väntar ut varandra? Lite som askungen på julafton… skittråkigt! Som sagt var vilket lag som vinner kvittar helt och hållet.

I veckan hade Gnäggets huliganer julafton på Råsunda. De idkade även välgörenhet genom att kasta diverse attiraljer på svikaren Lolo Chanko. Inte så otippat att det skulle hända nåt enligt mig. Kanske dags att ta i med hårdhandskarna snart? Ingen publik på matcherna, sätta de som förstör i fängelse eller varför inte kanske införa dödsstraff på dessa personer bara för att markera? Vårat samhälle är i mitt tycke åt h-e för mesigt. Det är på tiden att barnfamiljer återigen vågar gå och titta på fotboll utan att vara rädda för att hamna i korselden mellan supportergrupper. Även om de slåss med varandra så drabbar det den oskyldige. Tyvärr är dessa händelser numera vardagsmat i vår vardag och klubbarna får böta nån krona och sen är det hela ur världen tills det händer igen.

Det som stör mig mest med veckans händelse är att junisen Bojjan Djordic går ut i pressen och stödjer supportrarna. Vilken j-a sopa. Vad tänker han med, arslet eller? Han som spelare borde veta att han är en idol för många kids ute i landet (Hur han nu kan vara det eftersom det enda han presterat i samband med fotboll är att tycka till i tv-soffan på tv 4) och han borde tänka på vad han säger. Blir så satans förbannad när jag hör detta uttalande. Jag gissar på att han är livrädd för Firmanboys och därför inte vågar säga något annat. Trist men till 99 % sant enligt mig. Är det såhär vi vill leva i samhället? Dags att göra något åt problemet, för det är faktiskt just vad det är innan det händer något ännu allvarligare. Måste någon dö innan man börjar reagera?

-

IBF Falun har redan tappat en drös med spelare från fjolåret. Ställ i målet och SuperMats har dragit tillbaks till Norr och Umeå City. Två enligt mig riktigt tunga förluster. Dessutom har min vän Fritte styrt sin kosa hemåt till Övik igen. Dessutom har man tappat Marcus Kindström till Granlo. På nyförvärvssidan kan man räkna in Umeå Citys unga keeper Johan Rehn. I övrigt lyser nyförvärven med sin frånvaro. Börjar bli dags att se om sitt hus, vilket jag vet att de gör. En spelare som skulle passa perfekt in i laget är enligt mig Klas Nordin som i år spelat i Alligator Malans och hängt en hel del kassar. Att han är snabb som vinden och grymt trevlig gör inte saken sämre.

Ikväll ska jag träna lite plast på annan ort. Vi hörs och syns!

//Pelle

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tja Pelle!
Det var en fin Blogg du har. Håller med om det är lite för mesigt i samhället i dag och allt som händer där borde handskas med stålhandskar i ställer med vita bomullshandskar. Det är precis som elever i skolan, att föräldrarna skiter i hur deras barn fungerar i skolan, föräldrarna säger bara:- Det är skolans fel att inte mina barn får bra betyg, det är lärarna som skall se till att mina barn kommer till skolan och inte skall skolka osv osv. Lärarna skall väl inte vara någon extra förälder i skolan heller!?
Måste också passa på att säga att inom fotbollen så borde Domaren ha brutit matchen direkt och Hammarby fått 3p (fast jag inte är ett Hammarby fan).
Som sagt, en fin och intressant blogg har du. Snart kanske du har vägarna förbi Snäcksjön, så kanske vi kan ta ett parti poker, eller i vanlig ordning förlora en tennismatch mot mig på Centercourten i Snesslinge
Du får ha det så bra/ Sporre...

Anonym sa...

Morsning Sporre!! Kul att du hittat hit. Var en aning less när jag skrev det där inlägget men jag står för att jag tycker att det är för mjäkigt i samhället idag.

Tennis är alltid aktuellt! Vi får höras när det närmar sig sommaren, kommer hem i början av Juni.

Syns och hörs!

//Pelle