onsdag 24 november 2010

Måste bättra mig.

Hallå där!

Vet att jag utlovade ett inlägg/vecka. Minst. Har inte direkt levt upp till förväntningarna där inte. Lite som IBF Falun skulle man kunna säga.

Det har hänt lite i ib världen sen jag skrev sist. Bland annat har det tagits ut en landslagstrupp. Många har haft åsikter om det och det enda jag kan säga är att förbundskaptenerna har stenkoll på vad de håller på med. De vet exakt vilka spelare de vill ha och vilka roller de ska ha i det kommande VM:et. Eller, gör dem det?

Saknar en spelare, Rasmus Enström. Säga vad man vill om honom. Men han har hittils vart IBF Faluns överlägset bästa spelare i år. Klart mycket bättre än IBF Faluns andra langsaktuelle spelare Eric Björk. Han har förvisso vart strålande ibland för att sedan falla tillbaks i det spela han visade när han var ni i SSL, en hel indianer har det blivit den här säs.. men också en hel del producerat framåt.. tycker Jack Qvist påminner lite om Björkens debutsäsong..

Har sett alla hemmamatcher med IBF Falun såhär långt och jag vet inte riktigt varför man inte fått ihop det, för det har man inte än anser jag. Vinsten mot Täby berodde mer på att Täby var urusla än att IBF Falun var superbra. Men visst Falun gjorde en hel del snygga kassar vilket var otroligt viktigt för målskyttarna i laget som hittils klickat lite då o då. Fast det är fortfarande många laget som underpresterar... väldigt många..

Trots detta ligger laget på en 4e plats i tabellen så jag borde egentligen bara vara tyst och inte säga något mer.. blir en helt klart intressant fortsättning på säsongen..

--

Såg Pixbo - Helsingborg i måndags. Vet, gamla nyheter. Men jag har som sagt var inte bloggat på ett tag. Herregud vilken halvseg match. Helsingborg backade hem, ställde upp och väntade. Taktiskt, tummen upp. Publikvänligt, tummen ner. Minns att matchen gick till sudden men vet inte vilka som vann. Dock imponerades jag av Östholms backspel och vilket skott han har! Han kommer ha en stadig plats i landslaget i många år framöver..

Sanntu Manner verkar ha hittat målet, gött mos för Helsingborg. Men att de inte spelar den andre finnen, Kivilehto i pp är en gåta för mig.. undrar hur ledarstaben resonerar där? "Vi har en av superligans spelskickligaste och allra bästa backar i vårt lag men vi spelar honom inte i pp"

--

Hur som helst, kul med VM. Hoppas tv4 visar många matcher och att Sverige vinner hela skiten så vi kan knäppa finnarna på näsan. Frågan är bara om vi har ett tillräckligt starkt lag för att det ska lyckas.. finnarna verkar dessutom träna exceptionellt mycket när landslaget har sina samlingar och dessutom har man samlingar titt som tätt känns det som.. om jag är orolig? Ja som f-n.. Sverige - Finland är prestige i precis alla sporter. Därför kan jag inte släppa tanken att vi inte känns riktigt lika heta som finnarna. Men vad tusan, vi kanske gynnas av att slå ur underläge vad vet jag.

Sedan så kanske de två redan nämnda lagen inte ens möts i en final, kan lika gärna bli två andra lag. Marginalerna är små i dagens innebandy så allt kan hända. Om inte annat fråga Runsten..

--

Vi mötte gävlelaget Runsten i lördags. Min polare Bondesson firade att han spelat ett visst antal matcher och grejer. Var mycket siffror som rabblades upp i samband med hyllandet (han fick blommor!). Hatten av för Bonden som är en grymt bra ib-spelare och en trevlig människa, hoppas vi får lira ihop nån gång. Det vore grymt kul.

Matchen då. Runsten hade kontroll på händelserna i ungefär 2 perioder och ledning med 7-3 eller 7-4. Då väljer man att frångå sitt framgångsrecept, det som är signifiaktivt för detta lag. Nämligen att man spelar 2-2-1. Genom att de spelade på detta viset så fick vi backar ingen riktig chans att styra och ställa på planen som vi är vana att kuna göra. Men när de i slutet av den andra perren gick över till att spela 2-1-2 så åt vi oss in i matchen likt en hungrig varg. När ljudsignalen ljöd hade vi vänt och vunnit med 8-7 efter sudden. Matchhjältar var Jonta, KZ och Hubbe.

Förstår inte varför man byter spelsätt när man leder och verkligen fått utdelning på sitt spel. Det kommer jag aldrig göra när jag är coach.

--

Imorgon ska jag ta tag i studierna igen. Ikväll ska jag se världens bästa Tottenham Hotspurs försöka lira till sig 3 pinnar hemma på White hart lane. Undrar om Defoe lirar?

Morsning

//Pelle

1 kommentar:

Linda Persson, Dalkulla :-) sa...

Kul o läsa din blogg då o då, men jag kan säga att det inte var Pixbo som vann :-( och det var tyvärr ett snygg suddenmål till Helsingborgs favör.

Lycka till med pluggandet!