tisdag 3 februari 2009

4:e klubben på två år, hur tänker jag nu?

Morsning!
Förstår att rubriken i sig gjorde att ni hoppade till i soffans, stolen eller vart ni nu än sitter när ni läser detta. Så had et alltså hänt igen, Pelle P har bytt klubb precis innan sista dagen för övergångar. Precis som i fjol med skillnaden att jag nu vänder hemåt.. mina nya (nygamla) klubb blir IBK Östhammar. Varför det då? Ja vad ska jag svara på det, jag känner att innebandyn gått lite i stå här i Dalarna. Motivationen tryter och jag har fått hemlängtan. I och med att jag går i skolan i Falun kan jag inte bara lämna staden vind för våg utan det här var det bästa sättet för mig att få spendera tid i hemtrakterna. Dels får jag tid och möjlighet att träffa mina vänner på hemmaplan dels får jag en chans att ge något tillbaks till klubben där hemma i form av erfarenhet jag samlat på mig under mina år som innebandyspelare. Det ska bli kul som satan!
Sist jag spelade i Östhammar spelade spelare som Jan Nordlander (Övik div 1), Kristian Becker (Runsten, GGIK div 1), Markus Tofters (Norska Elitserien) och andra lokala legender som Nordén, Bulan och Christer Brunn (Vunnit poängligan i div 1000 ett par ggr) i laget. Tyvärr är det bara Tofters av dessa herrar som spelar kvar numera. Men jag hoppas de andra kommer ner och snackar lite skit på hemmamatcherna.
Jag förstår om del personer anser att jag sviker IBF Borlänge i deras jakt på nytt kontrakt men laget så många andra duktiga spelare att jag inte är ett dugg orolig för att de kommer åka ur. Laget vann så sent som i lördagens derby mot Leksand så det kommer nog att gå vägen! Så jag vidhåller att jag tror att Kimmy Dalbjer är rätt man för att hålla skutan kvar.
--
Blev ett kort inlägg idag. Men jag har inte tid med mer, måste läsa och röja i lgh. Ser ut som jag haft inbrott som T.B skulle sagt...
Vi hörs!
//Pelle

1 kommentar:

A. Broman sa...

Östhammar helt rätt val, för i BBK hade du ju aldrig fått någon speltid. Men det är bara att träna och komma igen!