onsdag 14 januari 2009

HLR utbildning och Faluvinst!

Morsning!

Tänkte börja dagens blogg med innebandy för ovanligthetens skull. IBF Falun tog en viktig vinst borta mot Västerås i måndags. Man vann med 5-3. Dagen till ära tv-sändes matchen och en kille i IBF gjorde 4 baljor. Stort! Jag försökte dra mig till minnes om när jag gjorde 4 mål sist. Det har aldrig hänt, inte ens på träning har jag gjort 4 mål. Tror inte ens jag gjort tre mål heller för den delen vare sig på match eller träning. Killen som gjorde dessa 4 baljor heter Patrik Malmström. En mycket duktig junior som det äntligen verkar ha lossnat för. I de matcher jag har sett tidigare har jag tyckt att hans skott som är hans signum vart väldigt ojämt. Men i och mede dessa 4 mål är jag överbevisad. Denna man är en man för framtiden. Det verkar även sportchen i iBF Falun tycka, dagen efter tv-matchen hade redan nämnde Malmström kritat på ett nytt 2-års kontrakt. Det verkar som om båda parter är nöjda med detta. Min egen åsikt i fallet är att man skulle skrivit ett ännu längre kontrakt med Malmström. Han är en spelare som kommer ligga högt i poängligorna förutsatt att han fortsätter träna hårt och är ödmjuk. Om han gör detta och inte faller för andra frestelser här i livet så kommer han förmodligen få chansen att spela i blågult innan han lägger klubban på hyllan.

Heja IBF. Ska bli kul att gå på slutspelsmatcher i vår, det ser jag fram emot!

---

Såg att Elitserieprofilen D. Ramsin vart inne och skrivit en rad eller två i kommentatorfältet. Kul att det finns SSL spelare som läser min blogg som min pappa sa när jag var hemma över jul. Nu är det ju inte riktigt så att det är just på det viset, utan det är en annan mycket duktig målvakt med många likheter med D. Ramsin som skrivit detta inlägg. Det är en kille som ser ut som en blandning av Joey i vänner och Charlie Sheen. Nu vet ni ungefär hur hans er ut. Några av vet säkert vem det är med. Hur som helst så får den här personen mig att bli glad bara jag ser honom. En blogg med denna mannen skulle ta bloggandet till en helt ny dimension! Var så säkra.

---

Vi i IBF Borlänge mötte MIK Västerås i helgen. Vi gjorde usel första perre (läs period) för att sedan spela upp oss i andra och tredje perren. Tyvärr förlorar vi med uddamålet efter att ha skapat en hel del heta chanser i slutet av matchen. MIK hade såklart också ett par vassa chanser.

På fredag väntar derby i form av match mot IBF Hedemora på bortaplan för vår del. Matchen börjar kl 19.00. Det är en spännande och oviss match som är otroligt viktig för båda lagen i kampen om nytt kontrakt. I vårat senaste möte slutade matchen med visnt för oss med 7-6.

För er som har följt bloggen så vet ni vad jag tyckte om våra motståndares spelsätt. Jag kommer inte att kommentera det mera än att om jag någonsin kommer träna ett lag i framtiden så kommer mitt lag INTE att spela som de gör. De spelar efter sina förutsättningar och de verkar göra det bra med tanke på att de ligger före oss i tabellen. Så all cred åt dem. I och med att detta så får de gälla som favorit till helgens math, undrar om de står pall för det?

Vet att vi kommer komma med bästa möjliga lag och det har vi inte gjort särskilt många ggr denna sässongen. Det kommer att bli en tät, tuff drabbning på fredag. Det lag som gör flest mål vinner. =)

---

Imorn ska jag gå en intruktörsutbildning i HLR. Snacka om livsviktig kunskap som vi idrottslärare lär ut till våra elever. Så de som säger att man ska dra ner på antalet idrottstimmar eller ta bort ämnet helt bör tänka till en eller ett par ggr till innan man öppnar munnen. Nästa gång ett hjärtstopp inträffar i Sverige kan det var du som ligger dör och håller på att dö och då tror jag nog att du skulle uppskatta om en person i närheten räddar livet på dig genom att kunna och genomföra HLR på dig.

Nu ska jag äta en chokladboll och zappa mellan alla mina 5 kanaler.

God natt och sov gott.

//Pelle

5 kommentarer:

Anonym sa...

Mitt hjärta e av stål så jag får aldrig hjärtstopp :P

Anonym sa...

Hörde ryckten om att en gammal back kompis e på väg tillbakssssss

TT

Anonym sa...

Pelle, det känns som du försöker undvika att svara på frågan Ramsin ställde. Men du har rätt, jag var inte riktigt med på Hajo's skott som resulterade i 1-1 målet, stog för långt inne men backarna ska inte låta forwarden gå in i mitten sådär. (Hubbe har här precis klämt i sig en kebabtallrik med beasås) Men vi vann, och det anser jag vara det viktigaste. Men nu när Ramsin har spridit lovord över eran målvakt så var vi faktist i Borlänge på lördagen för att spana in honom nu när vi var i Dalarna, men till våran förvåning så stog han på sidan?!? Men det vi såg utav honom var väl att han hade ett bra skott i pausen, han dock inte få ett ord med honom då han snabbt sprang upp i omklädningsrummet för att slippa alla autografjägare. Men hoppas du kommer ner hit och kollar på någon till match, annars ska jag se till att vi väljer Falun i slutspelet så vi ses igen, var kul och ta en kall på Harrys med dig i fredags, det lär vi göra om! PS; Säg inget till kimmy om det va? :)
MVH Peter Sjögren #1

Anonym sa...

--> TT

Haha, ja man vet aldrig vad som händer i framtiden =)

//Pelle

Anonym sa...

Du har inte skrivit något om hur derbymatchen gick mot Hedemora. Hade varit kul att läsa dina tankar efter den.