lördag 13 februari 2010

Times run...

Morsning!

Uppdateringen på bloggen har inte direkt levt upp till allt som man skulle kunnat bloggat om. Men jag skyller som vanligt på tidsbrist och kanske lite motivationsbrist.. nu är jag dock tillbaks, som ni har väntat =)

Tenta på onsdag och känner att jag inte kan ett skit, det är ungefär som vanligt. Bara o bita ihop och kriga på. Man kan inte göra mer än sitt bästa..

---

En het debatt om Farmarlag inom innebandyn rasar, jag har redan gett min syn på det en gång tidigare vill jag minnas. Men hur som så är det inte så kul att möta Balrog 4 eller Årsta 26 i en div 4 serie. Jag vill ha de små föreningarna tillbaks och därmed skapa lite intresse för innebandyn i de lägre serierna. Hellre ett derby mellan låt säga Viksta - Bälinge ( Två små byar, ursäkta om någon tar illa upp nu inte min mening, utanför Uppsala) än mellan Storvreta 21 - IBC Uppsala 14 (Eller vad de nu heter, gamla Årsta). Ni förstår min poäng?

Att lag i SSL luftar sina spelare i ett ev farmarlag är för mig helt ok, som IBF Falun gör sitt div 2 lag i Södra Norrlands serien. Men det blir fel när de skickar ner 10 man som de gjorde när de mötte oss i IBF Borlänge i serien innan jul. Tilläggas bör att vi sånär slog dem och jag själv föredrar att alltid spela mot bättre motstånd för det är då man utvecklas genom att man tvingas spela på topp hela tiden och minimera sina misstag. Men det jag vill komma till är att genom en sån handling påverkar man utgången av en hel serie och det påverkar även serierna längre ner i systemet... nog sagt om detta. Kika in på Per Nordströms blogg och läs mera om vad han anser. Jag delar hans åsikter rakt av i detta ämne.

---

Såg även att Dalarna vill införa effektiv speltid i de flesta serierna. Mycket bra initiativ, mer speltid åt plasten!

---

Hett möte väntar för Storvreta på måndag i form av Warberg, som jag iof tycker gått lite knackigt i år. Ska bli kul att se Johan Andersson mot sitt gamla lag då matchen sänds på tv. Tror dragskottskungen hänger minst två kassar.

---

Själv åker jag ut till Norrtälje om en stund för att spela match i Div 3 Uppland. Vi ska lira på Parkett eller som jag brukar kalla det, vardagsrumsgolv. Jag är inget större fan av att spela på parkett och ser helst att det underlaget försvinner helt och hållet från innebandyn. Jag menar, ingen lägger väl in ett sporthallsgolv i vardagsrummet, eller?

---

Idag håller jag tummarna för Öviks damer mot Pixbo. Vore kul om de vann och skapade sig lite andrum ner till strecket!

---

Bäst just nu: OS börjar

Sämst just nu: Att mina studier kommer gå åt h-e för att OS börjar.

---

Nu måste jag plugga, morsning!

//Pelle

2 kommentarer:

solokatt76 sa...

he he, vore det inte schysst med en grön sporthallsmatta i vardagsrummet ändå då?

nej skämt å sido..det där golvet suger..

Hoppas det gick bättre för dig idag än det gick för oss...

Kram

Anonym sa...

Det gick inget vidare för oss heller tyvärr, bättre lycka nästa gång!

Golvet är uselt, men det är inget man kan påverka mer än att se till så inga fler hallar byggs med det underlaget =)

Pelle